Så här i efterdyningarna av Guldägget kan det verkligen vara på sin plats att påminna om betydelsen av högkreativ reklam. Och att den också måste få tillräckligt med utrymme för bästa möjliga utväxling. Det finns flera skäl att lyssna på Marc Pritchard, Procter & Gamble’s Chief Brand Officer. Han har talat om kreativitetens betydelse vid […]

Läs mer

Guldäggsutdelningen är reklamårets nyårsafton och bokslutet över ett års kreativitet. Denna så viktiga faktor för reklamens effektivitet. Det tål att påminna om. Gång på gång. Det gjorde också Henrik Sjödin, strateg på Åkestam Holst, i ett blogginlägg på resume.se i torsdags. Bland annat påpekade han att ”företag som vunnit erkännande för kreativ reklam får ut […]

Läs mer

När vinnaren av Titanpriset offentliggjordes vid Guldäggsgalan igår, uppstod en stämning som jag aldrig tidigare upplevt på en Guldäggsfest. Och jag har varit på rätt många. Riktigt hur många, vet jag inte riktigt. På väg in till festen igår, mötte jag David Orlic, Komms ordförande. Vi kom att tala lite om hur många galor vi […]

Läs mer

Tove Langseth är årets Platinaäggvinnare. Det berättade di.se i går kväll. Det var en väldigt trevlig nyhet! Akademin, som haft så svårt att hitta kvinnor, lyckas nu äntligen! ”Igen”. Tove blir den fjärde kvinnan i Akademin, sedan starten 1975. Hon är en av dem jag själv brukar nämna som en alldeles utomordentligt lämplig kandidat, för att […]

Läs mer

Lars Hall har lämnat oss. Landets främste art director genom tiderna. Hans betydelse för reklam, formgivning och fotografi är enorm och bestående. Jag träffade Lars Hall första gången på våren 1983. Det var Guldäggsgala i Grand Hôtels Vinterträdgård. Jag var praktikant på Resumé och fick hjälpa till med bevakningen från festen genom att notera namnen […]

Läs mer

Looking for something?

Use the form below to search the site:


Still not finding what you're looking for? Drop a comment on a post or contact us so we can take care of it!