Share on Facebook
Share on LinkedIn

Sveriges Marknadsförbund har legat lite lågt ett par år, efter den ekonomiska kris som drabbade dem 2013. De problemen är lösta sedan ett bra tag och det är nu dags för offensiv i form av rekryteringar och nysatsningar. En sådan satsning är lanseringen av en digital månadstidning och jag har fått uppdraget att som chefredaktör utveckla och producera den.

Sveriges Marknadsförbunds vd, Francesca O’Brien Apelgren, kontaktade mig i början av juni för att diskutera ett eventuellt samarbete och jag märkte snart att vi hade samma syn på marknadsförarnas vardag och informationsbehov.

Fokus för tidningen blir analyser och fördjupningar, forskning och nya rön inom området, internationella utblickar och lärdomar, goda exempel på framgångsrikt varumärkesarbete likväl som sedelärande misstag. Med mera.

Vid sidan av månadsutgivningen kommer jag även att ansvara för en mer löpande omvärldsbevakning av branschnyheter, som publiceras på förbundets hemsida.

Jag har svårt att tänka mig ett roligare uppdrag än detta, som ligger i linje med det jag ägnat i stort sett hela mitt yrkesliv åt och som jag tycker är det mest intressanta och spännande som finns.

Särskilt kul är det förstås också att tidningen direkt från start får stor räckvidd, i en mycket viktig målgrupp, nämligen förbundets 800 företagsmedlemmar (vd:ar, marknadsdirektörer och marknadschefer) samt de drygt 8 000 individuella medlemmarna i de lokala marknadsföreningarna. Men, även icke medlemmar kommer att få möjlighet att prenumerera på tidningen.

Vill du veta mer om tidningen och vad den innehåller, kan du läsa om det här. Vill du beställa en prenumeration, så kan du göra det här.

Det innebär förstås också att jag fortsätter att vara mycket intresserad av alla tips och uppslag. Det kan handla om nya rön och studier inom forskningen, konkreta exempel på effektiv kreativitet – inom kommunikation, produktutveckling, strategi, taktik eller kommunikationskanaler. Från Sverige och jordens alla hörn.

I mitt arbete för Sveriges Marknadsförbund kan jag också nås på e-postadressen carin(at)svemarknad.se.

Print Friendly
 

2 Responses to Nu kör vi!

  1. Stefan Haric skriver:

    Kul Carin!
    Ser fram emot en intressant höst!

  2. Pelle Körberg skriver:

    Grattis! Låter riktigt bra, för alla. Inte minst oss läsare.
    //Pelle

Kommentera

Looking for something?

Use the form below to search the site:


Still not finding what you're looking for? Drop a comment on a post or contact us so we can take care of it!

%d bloggare gillar detta: