No wonder advertising is losing effect
2019-11-08 by Carin Fredlund
It’s not exactly brain surgery. But it’s still about the brain. The lack of knowledge on how the brain works is one important reason why more and more of today’s advertising is more or less wasted. This is what Orlando Wood has shown in his book ”Lemon”, which was presented at EffWeek in London in October. An […]
Läs mer →Så klart reklamen inte funkar
2019-11-07 by Carin Fredlund
Det är inte hjärnkirurgi direkt. Men det handlar ändå om hjärnan. Bristen på insikter om hur hjärnan fungerar är nämligen en mycket starkt bidragande orsak till att allt mer av dagens reklam är mer eller mindre bortkastad. Det har Orlando Wood visat i sin bok ”Lemon”, som presenterades på EffWeek i London i oktober. En viktig bok […]
Läs mer →Prenumerera på bloggen via epost
Ämnesområden
Vad handlar det mest om?
100-wattaren Apple Bengt Hanser branschutveckling Byrårelationer Byråval Cannes Dagligvaror design detaljhandel effekt EMV Forskning och undersökningar framtid Guldägg integration juridik konjunktur kreativa revolutionen kreativitet kreatörer kundvård ledningsfrågor Lågpris matminnen media medieutveckling ojämn konkurrens opinion platinaägg Platinägg pr produktutveckling Quo Vadis reklamfilm Research ROI Sam Katz service småföretag sociala medier stora kreatörer tv-reklam tävlingar varumärkesskyddDe senaste kommentarerna
- toreclaesson om Lars Wirén har lämnat oss
- Peter Wissing om Självklart Guldägget! Men ändå…
- toreclaesson om Självklart Guldägget! Men ändå…
- Kjell Cronert om Självklart Guldägget! Men ändå…
- jan almqvist om Gunnar Broman till minne