Cannes Lions 2024: Trist reklam är ett gigantiskt resursslöseri

Det finns snart sagt hur många studier som helst som tydligt visar värdet av långsiktig, högkreativ kommunikation för att bygga starka varumärken som ger ökad…

Cannes Lions 2024: Ingen tvekan om att mångfald är lönsamt

Ett av Cannes Lions seminarier inleddes av Sima Bahous, Under-Secretary-General på FN och Executive Director för UN Women. Hon påminde marknadsförarna om deras möjlighet att…

Cannes Lions 2024: Verklighetsförankring och långsiktighet bakom Unilevers framgångar

Unilever utsågs av Cannes Lions till” Creative Marketer of the Year 2024”. En utmärkelse som de också fick 2010. Esi Eggleston Bracey är Chief Growth…

Cannes Lions 2024: Det är dags för en ny kreativ revolution

Förra året investerades ungefär 750 miljarder dollar i reklam på global bas. Men uppskattningsvis har bara ungefär 6 procent av dessa investeringar verkligen gett effekt.…

Cannes Lions 2024: Så når man reklameffekter av flera slag

Ett mycket intressant och sifferspäckat seminarium hölls på onsdagseftermiddagen i Cannes på temat ”Effectiveness: The New Frontier”. Där talade Grace Kite (ekonomie doktor som grundat…

CannesLions 2024: Så kan marknadsförarna höja sitt värde idag

För att höja marknadsföringens värde behöver man attrahera och behålla de bästa kreativa talangerna och branschen måste återfå rollen som en plats för innovatörer, agitatorer…

Cannes Lions 2024: Fokus och långsiktighet bygger megabrands

Hur bygger man varumärken som människor älskar, var frågeställningen när Marcel Marcondes, Global CMO på AB InBev, ställde sig på Cannes-scenen på tisdagsmorgonen. För om…

Cannes Lions 2024: Lär er varandras språk och säg JA!

Idag fick Cannes-delegaterna uppleva något tämligen unikt, men mycket värdefullt. För då talade en finansdirektör med en marknadsdirektör om kreativitetens betydelse. Det var McDonald’s vice…

Cannes Lions 2024: Kreativitet föds utifrån nya kombinationer

Så har då årets Cannes Lions dragit igång. I år har jag inte tillfälle att vara på plats, men följer festivalen digitalt. Direkt eller med…

B2B är inte så annorlunda som de vill tro

Nyligen skrev jag ett inlägg om Kantars rapport ”Blueprint for Brand Growth – and how CMO:s can operationalise it”. Där har Kantar samlat fakta och…