I helgen såg jag två nya reklamfilmer på tv. Två nya, svenska reklamproduktioner, mitt bland alla casinon och betting-sajter. Visst låter det som något man borde bli glad över? Men, milde tid vilka filmer! Först såg jag filmen från Postnord. I någon slags självömkande försök att vara rolig, undrade filmen hur det skulle gå om […]

Läs mer

Idag, torsdag 15 november, släppte den brittiska varuhuskedjan, John Lewis årets julreklam. Först på sociala medier och ikväll i brittisk tv, på prime time. Den är redan spridd i raketfart över Facebook och andra sociala medier. John Lewis, har arbetat upp ett enormt reklamkapital och de förstår verkligen att vårda det. Redan i september började […]

Läs mer

THE SHORT STORY: The interest in behavioral economics has grown over the years, ever since the psychologist Daniel Kahneman was rewarded Nobel Memorial Prize in Economic Science. Understanding the human psyche, how and why people react as they do, is of great value for brand owners and marketers, as it is possible to design services, […]

Läs mer

THE SHORT STORY Studies have shown that femvertising works very well, in all types of media, in pictures and on film. The resistance to advertising decreases and it instead raises curiosity. In a recent post I published an interview with Nina Åkestam, a PhD from the Stockholm School of Economics, who’s thesis was named “Understanding […]

Läs mer

THE SHORT STORY: Great advertising has a value in itself. Sara Rosengren and Micael Dahlén, professors at the Stockholm School of Economics, have studied this phenomenon and established the concept of ”advertising equity”, for advertising that is not only tolerated, but also popular. It creates both more value for the company and added value for consumers. This means […]

Läs mer

Looking for something?

Use the form below to search the site:


Still not finding what you're looking for? Drop a comment on a post or contact us so we can take care of it!