Klarnas VD har i dagarna kallats upp till finansdepartementet för att svara på vad man tänker göra åt de problem med id-kapningar och överskuld-sättning som deras kunder råkar ut för och som inte alls är särskilt smooth. Storbankernas varumärken solkas av penningtvätt. SAS tappar värde både i börskurs och varumärke efter ännu en strejk. Nya […]

Läs mer

Det är dags för mig att ta fram kartan och staka ut nya vägar. Under de senaste tre åren har jag ägnat det mesta av min arbetstid åt ett samarbete med Sveriges Marknadsförbund, som redaktör.  Innan jag tog uppdraget funderade jag en hel del på riskerna med att arbeta med en intresseorganisation, exempelvis när det […]

Läs mer

I Facebook-gruppen Mad Mats startade nyligen en tråd om varumärken ”som är så inarbetade att deras namn blir namnet på alla produkter i branschen”. Men den beskrivningen bygger på ett missförstånd. Om ett varumärke blir namnet på alla produkter i branschen, då är det på väg att bli generiskt. Och förlorar mycket av sitt värde. […]

Läs mer

Looking for something?

Use the form below to search the site:


Still not finding what you're looking for? Drop a comment on a post or contact us so we can take care of it!