Budbärare ska inte underskattas
Förra veckan hade jag nöjet att prata om reklamfilm med marknadsavdelningen på Coop. I flera av de filmer jag visade spelades huvudrollerna av det som brittiska System 1 Group kallar ”Fluent Device”. System 1 Group, arbetar med behavioral economics och använder uttrycket ”Fluent Device”, som ett samlat begrepp för olika typer av slogans och figurer […]
Läs mer →Vad spelar väl kreativiteten för roll?
För ett par dagar sedan skrev Carl Magnus Pantzar en debattartikel i Resumé med en önskan om att den svenska reklambranschen ska bli kreativ och lönsam igen. Och göra bättre ifrån sig i den internationella konkurrensen. Han fick snabbt svar från Carl Bjurling på Handelsbanken som verkar mena att försämrade kreativa nivåer och färre internationella […]
Läs mer →Nyligen presenterade Resumé en topplista över Sveriges 100 bästa reklamfilmer genom tiderna. Ett hästjobb i sig. Mängder av klassiker av både äldre och nyare snitt finns med på listan. Bland annat förstås en av Alf Morks Flora-filmer med Ernst-Hugo Järegård och Margaretha Krook. Alf, Ernst-Hugo och Margaretha hade en mycket stor del i det faktum […]
Läs mer →Prenumerera på bloggen via epost
Ämnesområden
Vad handlar det mest om?
100-wattaren Apple Bengt Hanser branschutveckling Byrårelationer Byråval Cannes Dagligvaror design detaljhandel effekt EMV Forskning och undersökningar framtid Guldägg integration juridik konjunktur kreativa revolutionen kreativitet kreatörer kundvård ledningsfrågor Lågpris matminnen media medieutveckling ojämn konkurrens opinion platinaägg Platinägg pr produktutveckling Quo Vadis reklamfilm Research ROI Sam Katz service småföretag sociala medier stora kreatörer tv-reklam tävlingar varumärkesskyddDe senaste kommentarerna
- Kjell Cronert om Lär av ICA:s kapitalförvaltning!
- Tuuli Kahma om Lär av ICA:s kapitalförvaltning!
- toreclaesson om Lars Wirén har lämnat oss
- Peter Wissing om Självklart Guldägget! Men ändå…
- toreclaesson om Självklart Guldägget! Men ändå…