Share on Facebook
Share on LinkedIn

Denna vecka råder kommunikationsbranschens högtid. Cannes Lions pågår för fullt och programmet är späckat med seminarier, visningar och tillställningar. Nivån är hög och det finns gott om riktigt, intressanta programpunkter. Betydligt fler än någon levande människa klarar av att ta till sig, än mindre delta i.

Äntligen har också ”makthavarna” förstått kommunikationens betydelse och handelsminister Ewa Björling är på plats och deltog blans annat i morse i en kreativ diskussion arrangerad av Sveriges Kommunikationsbyråer på temat svensk kommunikation och den betydelse som kommunikationsbranschen kan ha för svensk industri och handel. Och om branschens egen roll som exportnäring.  Jag kommer att skriva mer om den diskussionen i en artikel i Dagens Media.

Det förvånade mig dock att se att svensk affärspress, som Dagens Industri eller SvD Näringsliv inte intresserar sig märkbart för denna industri, som omsätter mer än exempelvis svensk modeindustri (”det svenska modeundret”), och påverkar alla andra näringars möjligheter. Inte ens när handelsministern deltar.

Jag sammarbetar med DM på heltid i Cannes denna vecka, med nyhetsartiklar, kommentarer och blogginlägg. Om du vill veta mer om vad som händer under Cannes Lions eller följa mina noteringar om detta, så är det allra enklast att göra det på www.dagensmedia.

 

Print Friendly
Tagged with:
 

Kommentera

Looking for something?

Use the form below to search the site:


Still not finding what you're looking for? Drop a comment on a post or contact us so we can take care of it!

%d bloggare gillar detta: